![](https://www.mgc.es/wp-content/uploads/2019/11/kotlerpresetnacio3.jpg)
![](https://www.mgc.es/wp-content/uploads/2019/11/kotlerpresetnacio3.jpg)
Actualitat Mútua
Màrqueting de ciutats, el nou rumb en la gestió empresarial
![](https://www.mgc.es/wp-content/uploads/2017/10/kotlerpresetnacio3.jpg)
Mútua General de Catalunya, recentment inclosa com un dels casos d’èxit en l’últim llibre de Philip i Milton Kotler “Marqueting de Ciudades”, ha participat en una taula rodona sobre la relació que les empreses tenen amb les ciutats i els seus habitants. En l’última dècada s’ha experimentat una evolució i un gir del poder de decisió cap als propis ciutadans en un context més participatiu i d’aprenentatge social.
Al llarg de la sessió duta a terme a l’Escola de Negocis ESERP s’ha presentat el cas d’èxit de la Mútua General de Catalunya, amb el seu programa Farmacardio, com a exemple del rumb que les empreses actuals estan prenent en la gestió empresarial, centrant-se en el poder econòmic de les ciutats globals.
Així mateix, durant la sessió s’ha comptat amb les veus expertes de Javier Piedrahita, fundador i director de MarketingDirecto.com, Ramsés Gallego, professor de ESERP amb reconeixement de suficiència investigadora en l’especialitat d’Economia Aplicada i Daniel Redondo, director general de Mútua General de Catalunya. Posant de manifest diversos exemples que contribueixen a aquest creixement i aprenentatge, el llibre, que recull més de 50 exemples, destaca el cas de tres companyies espanyoles: Orange, Assegurances Santalucía i Mútua General de Catalunya.
![](https://www.mgc.es/wp-content/uploads/2017/10/presentacio-eserp-kotler18oct17.jpg)
L’obra “Marqueting de Ciudades” ha estat el fil conductor de la jornada en què s’ha debatut sobre les tàctiques que poden utilitzar les empreses per accelerar l’escolta activa del ciutadà i contribuir a un major creixement global i sostingut. En aquest sentit, es posa en relleu com les ciutats i les empreses són les que decideixen el desenvolupament econòmic i social d’un país.
D’aquí la importància d’establir una relació entre empresa-ciutat-ciutadà, que ajudi a cadascuna de les parts a nodrir-se entre elles. Les ciutats faciliten infraestructures i serveis, mentre que les empreses aporten valor afegit i els ciutadans són el catalitzador d’ocupació i talent.
![](https://www.mgc.es/wp-content/uploads/2017/10/presentaciokotler5.jpg)
La trobada ha servit com un intercanvi d’opinions sobre el màrqueting d’actualitat i sobre la relació entre els diferents actors. Daniel Redondo destaca que el màrqueting, per definició, ha d’observar el mercat i centrar-se en l’escolta activa de les persones, tal com van fer ells en el seu projecte Farmacardio. Considera que l’objectiu, en l’àmbit de la relació ciutats-empreses, ha de consistir, en el cas de la Mútua General de Catalunya, en l’oferta d’un servei per afavorir al prestigi de la ciutat en termes de salut, investigació i educació.
Per la seva banda Javier Piedrahita coincideix que les marques s’han d’orientar cap a les ciutats, cap a les persones amb l’objectiu de fidelitzar els consumidors, i Ramsés Gallego no dubta a destacar que la clau de l’èxit d’una empresa està en escoltar al consumidor, en rebre l’input d’informació necessària sobre aquest mateix i entendre-ho. Afirma que és important reconèixer què el motiva, què és el que està demandant. Cal establir un vincle emocional amb ell.