Condicions legals i de tractament de les dades
Informació prèvia.
MGC Insurance, Mutua de Seguros y Reaseguros a Prima Fija (en endavant, MGC Mútua), amb domicili social al carrer Tuset 5-11, de Barcelona (C.P. 08006) i NIF núm. V08846644, inscrita al Registro administrativo de la Dirección General de Seguros y Fondos de Pensiones, amb la clau M0379, emet la present nota informativa, en compliment del que estableixen l’article 96 de la Llei 20/2015, de 14 de juliol, d’Ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores, i els articles 122 a 126 de Reial Decret 1060/2015, de 20 de novembre, d’ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores, la qual el prenedor de l’assegurança declara conèixer amb caràcter previ a la formalització del contracte.
1. Regulació
La legislació aplicable al contracte és:
a) Disposicions d’aplicació general i especialment les normes legals i reglamentàries reguladores de les mútues d’assegurances, entre d’altres, la Llei d’Ordenació, Supervisió i Solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores (Llei 20/2015, de 14 de juliol), el Reial Decret d’Ordenació, Supervisió i Solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores (Reial Decret 1060/2015, de 20 de novembre) i la Llei del Contracte d’Assegurança 50/1980, de 8 d’octubre.
b) Normativa pròpia:
– Estatuts
– Condicions generals i particulars de l’assegurança que es contracti, i, si s’escau, condicions especials.
2. Control de l’activitat
L’òrgan administratiu de control i supervisió és la Dirección General de Seguros y Fondos de Pensiones del Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital de l’Estat espanyol.
3. Règim de reclamacions
Les instàncies de reclamació i el procediment a seguir són:
– Servei d’Atenció al Mutualista, ubicat al c/ Tuset, núm. 5-11, 08006 de Barcelona i adreça de correu electrònic atm@mgc.es, per atendre les queixes i/o reclamacions relacionades amb l’actuació de la pròpia entitat o dels seus agents d’assegurances, d’acord amb el procediment previst a l’Ordre ECO 734/2004, d’11 de març, de Protecció al Consumidor.
A totes les oficines de MGC Mútua es troba disponible, per a la seva consulta, el Reglament regulador del Servei d’Atenció al Mutualista.
Transcorregut el termini de dos mesos sense haver obtingut resposta per part del Servei d’Atenció al Mutualista o no sent aquesta de la seva conformitat, poden dirigir-se al Servicio de Reclamaciones de la Dirección General de Seguros y Fondos de Pensiones, amb domicili al Paseo de la Castellana, número 44, 28046 de Madrid.
– En qualsevol cas, el client pot acudir als Tribunals de Justícia competents o bé sotmetre’s a la decisió d’un òrgan arbitral acceptat per ambdues parts.
4. Informe sobre la situació financera i de solvència
Cada any MGC Mútua publica l’Informe sobre la situació financera i de solvència a la seva pàgina web corporativa: https://www.mgc.es/ca/informes-xifres/.
5. Paràmetres de renovació
Per a les successives renovacions de la pòlissa, es tindran en compte, als efectes de l’actualització de la prima i de les franquícies, l’increment del cost dels serveis sanitaris, l’evolució de la sinistralitat general i les prestacions garantides, en funció dels corresponents càlculs tècnics, financers i actuarials.
6. Garanties accessòries opcionals
No es contemplen.
7. Condicions de resolució de el contracte i d’oposició a la pròrroga
La data de venciment del contracte és el 31 de desembre de l’any en curs, renovant-se automàticament per un període d’un any natural, llevat que MGC Mútua comuniqui per escrit, abans de dos mesos de la data de venciment, i el prenedor, abans d’un mes de l’esmentada data, la seva voluntat de no renovar-la, d’acord amb el que disposa la Llei 50/1980, de 8 d’octubre, del contracte d’assegurança.
8. Rehabilitació de la pòlissa
En el cas que la prima no fos pagada o es produís un impagament de qualsevol dels seus possibles fraccionaments, MGC Mútua tindrà dret a exigir el pagament de la prima deguda en via executiva, o, si s’escau, dret a resoldre el contracte, romanent la cobertura suspesa, la qual serà reactivada a les 24 hores del dia en que el prenedor pagui la prima.
9. Serveis autoritzats
MGC Mútua posa als professionals i centres sanitaris del Quadre Facultatiu i de Serveis Assistencials Autoritzats a l’abast i lliure elecció de la persona assegurada, assumint el cost assegurat dins dels paràmetres contractuals, no sent responsable dels actes assistencials negligents, culposos o dolosos comesos front al mutualista pels esmentats professionals i/o centres sanitaris. La llibertat d’elecció de metge i centre comporta l’absència de responsabilitat directa, solidària o subsidiària de MGC Mútua pels actes d’aquells.
10. Efectivitat de la inscripció/sbscripció
La inscripció/subscripció a l’assegurança serà efectiva el primer dia del mes següent a la data d’acceptació de la sol·licitud per part de MGC Mútua. Fins aquest moment, MGC Mútua no està subjecta a cap obligació derivada de la present sol·licitud.
11. Ordre de domiciliació
Mitjançant l’acceptació de la present sol·licitud d’assegurança, autoritzo a MGC Insurance, Mutua de Seguros y Reaseguros a Prima Fija / MGC Mútua a enviar ordres a la meva entitat bancària per carregar els imports que corresponguin en concepte de prima, franquícies, o qualsevol altra quantitat que hagi d’assumir el prenedor de l’assegurança, en virtut de la pòlissa objecte d’aquesta sol·licitud, en el compte corrent de la meva titularitat indicada en el present document. Igualment autoritzo a l’entitat bancària per efectuar els càrrecs a l’esmentat compte seguint les instruccions de MGC Insurance, Mutua de Seguros y Reaseguros a Prima Fija / MGC Mútua.
12. Informació bàsica sobre protecció de dades
Responsable | MGC Insurance, Mutua de Seguros y Reaseguros a Prima Fija (MGC Mútua) |
Finalitat | Gestió de la sol·licitud d’assegurança, determinació del risc, càlcul de la prima, i seguiment de la proposta realitzada. En última instància, compliment de les obligacions derivades de la contractació de l’assegurança, així com per estar informat de productes i serveis que siguin del seu interès |
Legitimació | El consentiment de l’interessat per a determinades finalitats, l’execució del contracte d’assegurança subscrit amb MGC Mútua, o la seva gestió precontractual, i l’interès legítim de l’entitat per a dur a terme l’activitat asseguradora, sens perjudici de les obligacions legals a les que està subjecte. |
Destinataris | Les seves dades personals es podran comunicar a entitats en les quals participi o hi estigui vinculada, o amb les que cooperi per raons de reassegurança o tramitació de sinistres, i amb les entitats financeres per a la domiciliació bancària. Així mateix, les seves dades, incloses les de salut, es podran comunicar als metges i professionals de la salut, hospitals i centres sanitaris, per al control i l’execució de les prestacions garantides. En cap cas es realitzaran transferències internacionals de dades. |
Drets | Pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, i supressió, entre d’altres establerts legalment, dirigint-se a la seu de l’entitat (C/ Tuset, núms. 5-11, 08006 de Barcelona), o mitjançant correu electrònic a dpd@mgc.es. |
Informació addicional | Pot consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades al nostre web wwww.mgc.es. |