Preguntes Freqüents
Funcionament de l’assegurança de salut
Què és una autorització?
És un tràmit necessari per validar que l’acte mèdic o la prova diagnòstica que el mutualista es vol fer han estat sol·licitats per un facultatiu autoritzat i entren en la cobertura de l’assegurança contractada.
Quines proves necessiten autorització?
Totes menys les visites i les proves més senzilles i habituals, com ara les radiografies, les ecografies, els hemogrames, etc., per a les quals no cal autorització i es poden dur a terme amb la petició del metge i la targeta del mutualista. Consulta’ns si tens cap dubte sobre si és indispensable l’autorització per a fer una prova específica.
Com es gestionen les autoritzacions?
Cal que ens facis arribar la petició del metge i el nom del centre on s’ha de fer la prestació. Ho pots fer presencialment a qualsevol de les nostres oficines, per correu electrònic a atm@mgc.es, mitjançant l’app d’MGC Mútua, o a l’oficina virtual. T’enviarem l’autorització en menys de 24 hores a l’adreça electrònica.
Què necessito per anar al metge o a l’especialista?
Primer cal comprovar si el centre o el metge formen part del quadre mèdic de l’assegurança. Pots fer la gestió a l’oficina virtual o per l’app d’MGC Mútua. Contacta amb el centre per concertar-hi la visita i, el dia acordat, lliura la targeta de mutualista a la recepció del centre abans de la visita.
Com puc consultar el quadre mèdic de la meva assegurança de salut?
Tot i que el pots consultar al web d’MGC Mútua (https://www.mgc.es/ca/quadre-medic/), et recomanem que entris a l’oficina virtual o a l’app per assegurar-te que es mostren els resultats que corresponen a l’assegurança. També pots demanar hora en línia als centres que la tinguin habilitada. Per trobar o triar un metge o centre específics pots cercar per localitat, especialitat i/o el nom.
Puc accedir directament als especialistes? I als centres hospitalaris?
Sí, sempre tens accés directe a qualsevol especialitat concertada. Igualment, si convé, pots anar a les urgències de qualsevol centre hospitalari o recórrer a les urgències ambulatòries només presentant la targeta de mutualista.
M’hi acabo de donar d’alta: quan puc anar al metge?
La carència d’una assegurança és el temps que passa des de l’alta fins que pots fer ús d’una determinada prestació (per exemple, l’A-S Total té una carència de deu mesos per al part). Els períodes de carència depenen de l’assegurança, tot i que la majoria de prestacions no tenen carència, com les visites mèdiques o les urgències. Pots consultar les carències al web de la Mútua i a les condicions de cada assegurança.
Quan de temps he d’esperar abans de fer servir l’assegurança de salut de la Mútua?
La carència d’una assegurança és el temps que passa des de l’alta fins que pots fer ús d’una determinada prestació (per exemple, l’A-S Total té una carència de deu mesos per al part). Els períodes de carència depenen de l’assegurança, tot i que la majoria de prestacions no tenen carència, com les visites mèdiques o les urgències. Pots consultar les carències al web de la Mútua i a les condicions de cada assegurança.
Què és la carència d’una assegurança de salut?
La carència d’una assegurança és el temps que passa des de l’alta fins que pots fer ús d’una determinada prestació (per exemple, l’A-S Total té una carència de deu mesos per al part). Els períodes de carència depenen de l’assegurança, tot i que la majoria de prestacions no tenen carència, com les visites mèdiques o les urgències. Pots consultar les carències al web de la Mútua i a les condicions de cada assegurança.
Per què em demanen informes mèdics per autoritzar una prova?
La majoria d’assegurances de salut de la Mútua tenen poques carències. El nostre departament d’Inspecció Mèdica revisa les peticions que poden respondre a malalties prèvies no declarades en el qüestionari de salut (és a dir, que no estarien cobertes per l’assegurança). Malgrat que pot ser una situació una mica incòmoda, és una mesura necessària per prevenir el frau.
Què es una franquícia?
Segons l’assegurança i la modalitat contractades, hi ha actes mèdics que comporten un petit recàrrec econòmic anomenat franquícia o copagament. Si has contractat cap modalitat amb franquícies, la Mútua suma aquests imports cada mes i els gira al compte bancari associat a l’assegurança. Pots consultar l’import de les franquícies en les condicions generals de la teva assegurança, i també actualitzat a www.mgc.es.
On puc consultar les franquícies que he d’abonar?
Dins de l’apartat “Consultes” de l’oficina virtual tens disponibles els extractes mensuals de totes les franquícies, amb el detall de la prestació rebuda i l’import associat. També pots consultar els extractes corresponents als fills menors de 14 anys que formen part del grup familiar assegurat. T’avisarem per SMS quan tinguis disponible un extracte nou per consultar.
Quin preu pagaré l’any vinent? Per què m’han apujat la quota de la meva assegurança de salut?
Dos mesos abans de concloure el contracte anual, la Mútua comunica a tots els mutualistes la quota corresponent a l’any que ve. Com a regla general, per calcular la quota nova només s’ha de tenir en compte l’IPC sanitari (la variació de preus dels nostres proveïdors sanitaris), però potser hi ha altres factors que n’afecten l’import, com ara la fi d’una promoció vigent o un canvi en el tram d’edat (quan l’assegurat fa 45 o 60 anys, per exemple).
Serveis i cobertures de l’assegurança de salut d’MGC Mútua
Em puc fer una revisió mèdica?
Sí, amb la teva assegurança de salut pots concertar una revisió mèdica general al Centre Mèdic MGC (del carrer Tuset, 5 de Barcelona), on, a partir de diferents proves diagnòstiques, t’avaluaran l’estat de salut. A continuació, els metges del centre elaboraran un pla de salut personalitzat, amb les recomanacions mèdiques que necessitis, i et faran un seguiment anual.
Com funciona l’assistència en viatge?
Sempre pots anar directament a qualsevol centre concertat, si entra a l’àrea de cobertura de la teva assegurança. En cas contrari, hauràs de trucar als telèfons d’urgències, en què t’atendrem 24 hores, els 365 dies de l’any:
- Si vius a Catalunya o a les illes Balears, i et cal assistència a la resta d’Espanya o a l’estranger, has de trucar al +34 619 818 555.
- Si vius a Espanya (menys a Catalunya i a les illes Balears), i et cal assistència a l’estranger, has de trucar al +34 902 107 000.
La mútua cobreix el servei d’odontologia?
Amb l’assegurança de salut els mutualistes tenen coberta l’odontologia bàsica (visites al dentista, extraccions i radiologies) i dues higienes dentals l’any, a banda de preus especials en odontologia conservadora i periodontal. Aquestes cobertures es poden ampliar amb una assegurança complementària, o bé contractar l’assegurança dental completa si no disposes de l’assegurança de salut.
Quines cobertures dentals inclou l’assegurança de salut?
Amb l’assegurança de salut els mutualistes tenen coberta l’odontologia bàsica (visites al dentista, extraccions i radiologies) i dues higienes dentals l’any, a banda de preus especials en odontologia conservadora i periodontal. Aquestes cobertures es poden ampliar amb una assegurança complementària, o bé contractar l’assegurança dental completa si no disposes de l’assegurança de salut.
L’assegurança de salut d’MGC Mútua cobreix la covid?
La mútua cobreix la covid com qualsevol altra patologia. Les proves serològiques, els tests d’antígens i les PCR estan cobertes amb indicació mèdica, però no pas amb caràcter preventiu (per anar de viatge, per exemple). La vaccinació és competència exclusiva de les conselleries de salut de cada comunitat autònoma, d’acord amb el Ministeri de Sanitat.
Puc rebre assistència mèdica per telèfon?
Els mutualistes tenen a la seva disposició un telèfon per a les urgències mèdiques en actiu les 24 h, els 365 dies de l’any:
- Si vius a Catalunya o a les illes Balears, has de trucar al +34 619 818 555.
- Si vius a Espanya (menys a Catalunya i a les illes Balears), truca al +34 902 107 000.
A més, disposes del servei de teleconsulta mèdica, pediàtrica i psicològica durant les 24 h, els 365 dies de l’any (en psicologia, de 7 h a 23 h).
Puc fer una videoconsulta amb un metge?
Disposes del servei de videoconsulta mèdica per mitjà de l’aplicació MGC Mútua Salut, on pots concertar una visita amb un metge. El metge et pot visitar en línia amb el dispositiu mòbil ,a qualsevol lloc on tinguis connexió a Internet. Si actives l’opció “Metge tutor”, també podràs concertar videoconsultes directament amb aquest metge.
Dubtes abans de contractar una assegurança de salut
Fins a quina edat la puc contractar una assegurança de salut?
Com a regla general, l’edat màxima per contractar una assegurança de salut és de 54 anys, tot i que, si l’edat mitjana del col·lectiu familiar no supera aquest límit, encara pot ser més alta.
Què és una franquícia?
Segons l’assegurança i la modalitat contractades, hi ha actes mèdics que comporten un petit recàrrec econòmic anomenat franquícia o copagament (per exemple, 2,50 € una visita de medicina general). Si t’ho estimes més, pots triar una modalitat sense copagaments quan la contractis.
Què són els copagaments?
Segons l’assegurança i la modalitat contractades, hi ha actes mèdics que comporten un petit recàrrec econòmic anomenat franquícia o copagament (per exemple, 2,50 € una visita de medicina general). Si t’ho estimes més, pots triar una modalitat sense copagaments quan la contractis.
Per què l’assegurança de salut no cobreix les patologies prèvies?
L’assegurança de salut no és diferent de la resta d’assegurances pel que fa als riscos futurs que entren en la cobertura, en aquest cas l’aparició de malalties. Quan una persona vol contractar aquesta mena d’assegurança ha de respondre un qüestionari de salut, en què ha de declarar les patologies que té o ha tingut (preexistents), i el departament d’Inspecció Mèdica les ha de valorar i marcar com a exclusions si poden derivar en problemes de salut, actuals o futurs.
Què és una preexistència?
L’assegurança de salut no és diferent de la resta d’assegurances pel que fa als riscos futurs que entren en la cobertura, en aquest cas l’aparició de malalties. Quan una persona vol contractar aquesta mena d’assegurança ha de respondre un qüestionari de salut, en què ha de declarar les patologies que té o ha tingut (preexistents), i el departament d’Inspecció Mèdica les ha de valorar i marcar com a exclusions si poden derivar en problemes de salut, actuals o futurs.
Què és una exclusió?
El departament d’Inspecció Mèdica especifica les exclusions en funció del resultat del qüestionari de salut, i el mutualista les aprova abans de contractar la pòlissa. En el cas d’una patologia exclosa, la Mútua cobreix els actes mèdics no autoritzables (visites, analítiques bàsiques, radiografies…), però no pas els que demanen autorització.
Em puc fer de la Mútua si pateixo cap malaltia crònica (diabetis, hipertensió, hepatitis…)?
Totes les malalties que es declaren en el qüestionari de salut es valoren en funció de la gravetat i de les repercussions que poden causar en la sinistralitat. A partir d’aquesta valoració, el departament d’Inspecció Mèdica decideix si algú es pot fer mutualista o no, i si cal aplicar exclusions en la cobertura.
Tinc VIH, em puc fer de la Mútua?
La mútua valora tots els casos de VIH i, en funció de les diferents variables de la malaltia, decideix si es pot contractar una assegurança o no, sense discriminar els afectats. Si hi ha un cas concret d’una persona en tractament amb un estat serològic que no permet d’identificar el virus, es pot fer de la Mútua amb l’exclusió oportuna.
El mals hàbits de salut impliquen exclusions? El tabaquisme, l’alcohol i les drogues
En general, la majoria de les asseguradores exclouen en el reglament els perills associats a les drogoaddiccions, les intoxicacions per drogues i alcohol, i també el consum de medicaments sense prescripció mèdica o sense observar la forma establerta.
El tabaquisme no implica cap exclusió, però sí les malalties que s’hi associen si es manifesten abans de contractar la pòlissa.
Per què he d’incloure tota la família a l’assegurança de salut?
La quota de l’assegurança ha de garantir la sostenibilitat del sistema a llarg termini. Per calcular-la es valoren moltes coses, com ara les diferents necessitats assistencials que els mutualistes tenen en totes les etapes de la vida. Quan hi afegim tots els membres de la família, garantim la diversitat d’edats i de situacions que permeten d’obtenir una quota ajustada a les cobertures i la sostenibilitat en el temps.
Quines ofertes fa la Mútua?
Per captar mutualistes nous MGC Mútua ofereix promocions temporals que poden representar un descompte en la quota de la pòlissa. Quan es formalitza el contracte, el prenedor signa un document d’acceptació de la promoció amb tota la informació. Per evitar pujades sobtades de la quota quan acaba el període promocional, la Mútua treballa en un esquema de descomptes progressius.
Quan s’acaba el preu promocional?
Per captar mutualistes nous MGC Mútua ofereix promocions temporals que poden representar un descompte en la quota de la pòlissa. Quan es formalitza el contracte, el prenedor signa un document d’acceptació de la promoció amb tota la informació. Per evitar pujades sobtades de la quota quan acaba el període promocional, la Mútua treballa en un esquema de descomptes progressius.
Quant em pujarà la quota de la meva assegurança?
Per captar mutualistes nous MGC Mútua ofereix promocions temporals que poden representar un descompte en la quota de la pòlissa. Quan es formalitza el contracte, el prenedor signa un document d’acceptació de la promoció amb tota la informació. Per evitar pujades sobtades de la quota quan acaba el període promocional, la Mútua treballa en un esquema de descomptes progressius.
Si faig servir gaire la Mútua me n’apujaran el preu / em faran fora?
MGC Mútua no aplica mai pujades vinculades a la sinistralitat de la pòlissa, i no et farà mai fora de manera unilateral.
M’hi puc donar de baixa i que hi continuï vinculada la parella i/o els fills?
No, l’assegurança de salut és obligatòria per a tot el col·lectiu i la baixa n’afecta tots els membres.
Puc contractar l’assegurança mèdica per a una persona sola?
Sí, MGC Mútua t’ofereix l’assegurança A-S One, amb cobertures específiques per a persones soles.
On puc consultar quins metges visiten amb MGC Mútua?
Si fas clic a “Quadre mèdic” del web de la Mútua, pots consultar els metges i centres concertats segons el lloc de residència. Tingues en compte que els resultats que es mostren es corresponen al quadre més ampli (A-S Total, A-S One i A-S Global); per tant, hauries de demanar a un assessor d’MGC Mútua quin quadre correspon a les altres assegurances de salut.
Operativa de la Mútua
Com s’accedeix a l’oficina virtual?
L’oficina virtual és una àrea restringida on el mutualista pot fer diferents gestions i consultar informació privada relativa als productes contractats. S’hi pot accedir per l’enllaç “Oficina Virtual” que trobaràs a la part superior del web www.mgc.es, o directament introduint al navegador web l’adreça oficinavirtual.mgc.es. Per poder-hi entrar necessitaràs el número de mutualista (el bloc central de vuit xifres imprès a la targeta) i una contrasenya; si és la primera vegada que hi accedeixes, has de fer clic a l’opció “Nou usuari” per crear-la i entrar-hi de manera segura i confidencial.
No puc entrar a l’oficina virtual, em surt un error
Prova l’opció “Recupera contrasenya”. Si continua fallant, llavors has de contactar amb nosaltres per revisar les dades que consten en la fitxa i que fem servir per validar la teva identitat, com ara el codi postal, per si han canviat o no són correctes.
He oblidat / no trobo la targeta de mutualista
És obligatori de presentar sempre la targeta per tenir dret a la prestació. Si la necessites quan t’has de visitar, ens pots trucar perquè te’n fem arribar, de manera urgent, una acreditació provisional. Si et cal un duplicat de la targeta, el pots demanar a l’oficina virtual o bé contactar amb nosaltres. El duplicat val 6 €.
On puc consultar els rebuts?
Tens disponibles tots els rebuts que la Mútua ha girat en el teu compte bancari dins de l’apartat “Consultes” de l’oficina virtual. Només el prenedor de l’assegurança pot consultar els rebuts de la unitat familiar.
Què passa si estic a l’atur?
L’impagament de les quotes implica la suspensió de la cobertura de l’assegurança, però no pas la liquidació del contracte, atès que l’assegurança té una durada d’un any natural (independentment de si se’n fracciona el pagament en quotes mensuals). Posa’t en contacte amb nosaltres per estudiar el teu cas i trobar-hi una solució adient.
No puc pagar el rebut, què faig?
L’impagament de les quotes implica la suspensió de la cobertura de l’assegurança, però no pas la liquidació del contracte, atès que l’assegurança té una durada d’un any natural (independentment de si se’n fracciona el pagament en quotes mensuals). Posa’t en contacte amb nosaltres per estudiar el teu cas i trobar-hi una solució adient.
Com m’hi puc donar de baixa de l’assegurança?
Per tramitar la baixa de l’assegurança s’ha de notificar per escrit la voluntat de no renovar el contracte en el termini mínim d’un mes abans de la data de la fi del contracte (el 31 de desembre per a les assegurances de salut), i acompanyar-lo d’una fotocòpia del document d’identitat. Si no ho notifiques, el contracte es renova de manera automàtica un any natural més.
Tinc un suggeriment
Rebrem els teus suggeriments amb molt de gust. Ens els pots fer arribar per correu electrònic a atm@mgc.es, o mitjançant el formulari de contacte al web https://www.mgc.es/ca/contacta-amb-nosaltres/. Et respondrem al més aviat possible.
Vull fer una reclamació
Per tramitar una reclamació ens la pots fer arribar per escrit al departament d’Atenció al Mutualista, enviant un correu electrònic a atm@mgc.es. Mirarem de respondre’t al més aviat possible.
No hem pogut ajudar-te?Contacta’ns